No Concurso Escolar do Grupo Social ONCE poden participar todos os alumnos e alumnas dos centros educativos españois públicos, concertados e privados, escolarizados en: Educación Especial, Primaria (de 3º a 6º), Secundaria e FP Básica.
Non importa. A temática é completamente distinta, o mesmo que os traballos creativos solicitados aos participantes, polo que se trata dun novo concurso.
A participación no Concurso farase mediante un traballo por clase e sempre dentro da categoría correspondente, segundo o curso ao que pertenzan os alumnos e alumnas. Como excepción, aceptaranse traballos que correspondan a alumnos de varias categorías, tal e como ocorre nos centros escolares rurais agrupados, clases de circo itinerantes, clases especiais de apoio, etc.
Nestes casos, a clase participará na categoría na que haxa máis alumnos. En caso de empate, a clase participará pola categoría superior.
O número máximo de participantes por traballo será o número máximo de alumnos e alumnas por clase que marque a lei vixente para cada nivel.
Non. Para participar é necesario que un ou unha docente do centro educativo se encargue do rexistro.
Este programa está integrado no currículo educativo da LOMLOE e foi desenvolvido tendo en conta a vinculación curricular de cada etapa educativa participante. Por iso, non supón ningún traballo adicional. O material didáctico que facilitamos permite que cada docente desenvolva na clase (en función do seu tempo e posibilidades) os contidos e actividades que considere oportunos para introducir ao seu alumnado na temática do Concurso e facilitar o seu posterior traballo de participación.
O grao de implicación na supervisión e axuda ao alumnado no desenvolvemento do traballo de participación será decisión de cada docente, que unicamente se compromete a explicarlles a actividade e a facernos chegar posteriormente os seus traballos de participación.
Este programa de acción educativa e os seus materiais didácticos desenvolvéronse en base ao currículo da LOMLOE e pode traballarse a través das seguintes Competencias Básicas:
SABERES BÁSICOS | |
---|---|
A. Autocoñecemento e moral | A natureza humana e a identidade persoal. Igualdade e diferenza entre as persoas. |
A xestión das emocións e os sentimentos. A autoestima. | |
O propio proxecto persoal: a diversidade de valores, fins e modelos de vida. | |
B. Sociedade, xustiza e democracia. | Fundamentos da vida en sociedade. A empatía cos demais. |
Os afectos. A familia. A amizade. | |
As regras de convivencia. Moralidade, legalidade e conduta cívica. | |
Os dereitos humanos e da infancia e a súa relevancia ética. |
SABERES BÁSICOS (2.º e 3.º ciclo) | ||
---|---|---|
A. Cultura científica |
2. A vida no noso planeta. |
Pautas que fomenten unha saúde emocional e social adecuadas: xestión saudábel do lecer e do tempo libre, contacto coa natureza, uso adecuado de dispositivos dixitais, estratexias para o fomento de relacións sociais saudábeis e fomento dos coidados das persoas. |
B. Tecnoloxía e dixitalización |
1. Dixitalización da contorna persoal de aprendizaxe. | Dispositivos e recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo. |
Estratexias para fomentar o benestar dixital físico e mental. Recoñecemento dos riscos asociados a un uso inadecuado e pouco seguro das tecnoloxías dixitais e estratexias de actuación. |
SABERES BÁSICOS | ||
---|---|---|
B. Creación e interpretación. |
Fases do proceso creativo: planificación, interpretación e experimentación. | |
Interese e valoración tanto polo proceso como polo produto final en producións plásticas, visuais e audiovisuais. | ||
C. Artes plásticas, visuais e audiovisuais. |
Cultura visual. A imaxe no mundo actual: técnicas e estratexias básicas de lectura e interpretación. | |
Elementos configurativos básicos da linguaxe visual e as súas posibilidades expresivas: punto, liña, plano, textura, cor. | ||
Medios, soportes e materiais de expresión plástica e visual. |
SABERES BÁSICOS | ||
---|---|---|
A. Autocoñecemento e autonomía moral | A educación das emocións e os sentimentos. A autoestima persoal. A igualdade e o respecto mutuo nas relacións con outras persoas. | |
Normas, virtudes e sentimentos morais. Éticas da felicidade, éticas do deber e éticas da virtude. | ||
B. Sociedade, xustiza e democracia | As virtudes do diálogo e as normas de argumentación. A resolución pacífica de conflitos. A empatía cos demais. | |
A natureza e orixe da sociedade: competencia e cooperación, egoísmo e altruísmo. As estruturas sociais e os grupos de pertenza. | ||
O interculturalismo. A inclusión social, o respecto pola diversidade e as identidades etnoculturais e de xénero. |
SABERES BÁSICOS | |
---|---|
C. Compromiso cívico | Alteridade: respecto e aceptación do outro. Comportamentos non discriminatorios e contrarios a calquera actitude segregadora. |
Interese ante os retos e problemas de actualidade no ámbito local e global. | |
Identificación e xestión das emocións e a súa repercusión en comportamentos individuais e colectivos. | |
Ciclos vitais, uso do tempo libre e hábitos de consumo. |
SABERES BÁSICOS | |
---|---|
B. Elementos formais da imaxe e da linguaxe visual. A expresión gráfica | A linguaxe visual como forma de comunicación. |
Elementos básicos da linguaxe visual: o punto, a liña e o plano. Posibilidades expresivas e comunicativas. | |
A percepción visual. Introdución aos principios perceptivos, elementos e factores. | |
A composición. Conceptos de equilibrio, proporción e ritmo aplicados á organización de formas no plano e no espazo. | |
C. Expresión artística e gráfico-plástica: técnicas e procedementos | Factores e etapas do proceso creativo: elección de materiais e técnicas, realización de bosquexos. |
D. Imaxe e comunicación visual e audiovisual | A linguaxe e a comunicación visual. Finalidades: informativa, comunicativa, expresiva e estética. Contextos e funcións. |
Non. Son só unha ferramenta para facilitar ao docente a tarefa de introducir ao seu alumnado na temática deste ano e en como abordar o traballo que se vai presentar.
Si. Consulta as bases do concurso para ver os formatos de subida dos traballos.
Por suposto. Unha vez que o/a docente lles teña explicado como debe ser o traballo que han de presentar, os alumnos e alumnas poden dedicar todo o tempo que queiran ao desenvolvemento do seu traballo fóra da aula.
Non pasa nada. Podedes contactar connosco e axudarémosvos. Un equipo de profesionais resolverá as vosas dúbidas. Para iso, chamade ao 900 808 111 (teléfono gratuíto), ao 682 789 326 (Whatsapp) ou enchede este formulario.