Ohiko Galderak

NORK PARTE HAR DEZAKE?

ONCE Gizarte Taldearen eskola lehiaketan Espainiako ikastetxe publiko, itundu eta pribatuetako ikasle guztiek parte har dezakete, honako hauetan eskolatuta daudenak: Hezkuntza Berezia, Lehen Hezkuntza (3. mailatik 6. mailara), Bigarren Hezkuntza eta Oinarrizko LH.

ETA NIRE IKASLEEK IAZ ERE PARTE HARTU BAZUTEN?

Berdin dio. Gaia erabat ezberdina da, parte-hartzaileei eskatzen zaizkien sormen-lanak bezalaxe; Lehiaketa berri bat da, beraz.

NOLAKOAK DIRA PARTE HARTZEKO TALDEAK?

Lehiaketan parte hartzeko, ikasgela bakoitzeko lan bat egingo da, betiere dagokion kategorian, ikasleen mailaren arabera. Salbuespen gisa, hainbat kategoriatako ikasleei dagozkien lanak onartuko dira (esaterako, landa-ikastetxe elkartuetan, zirkuko gela ibiltarietan, laguntza-gela berezietan eta abarretan gertatzen den bezala).

Kasu horietan, ikasgelak ikasle gehien dagoen kategorian parte hartuko du. Berdinketa gertatuz gero, ikasgelak goren dagoen kategorian parte hartuko du.

Lan bakoitzeko gehieneko parte-hartzaile kopurua maila bakoitzerako indarrean dagoen legeak ikasgela bakoitzeko ezartzen duen gehienezko ikasle kopurua izango da.

IKASLEAK BEREN KABUZ ERREGISTRA ETA PARTE HAR AL DEZAKETE?

Ez. Parte hartzeko beharrezkoa da ikastetxeko irakasle batek erregistroaz arduratzea.

ZER APARTEKO LAN EGIN BEHAR DU IRAKASLEAK?

Programa hau LOMLOEren hezkuntza-curriculumean integratuta dago, eta parte hartzen duen hezkuntza-etapa bakoitzaren curriculum-lotura kontuan hartuta garatu da. Horregatik, ez dakar inolako lan gehigarririk. Material didaktikoari esker, irakasle bakoitzak, egokitzat jotzen dituen edukiak eta jarduerak garatu ahal izango ditu ikasgelan (bere denboraren eta aukeren arabera), ikasleak Lehiaketaren gaian murgiltzeko eta gero haien parte hartzeko lana errazteko.

Parte hartzeko lanean ikasleek gainbegiratzean eta haiei laguntzean duten inplikazioa irakasle bakoitzak erabakiko du, eta jarduera azaltzeko eta ondoren parte hartzeko lanak guri helarazteko konpromisoa baino ez du hartuko.

ZEIN DA ONCE ESKOLA LEHIAKETAK OINARRIZKO GAITASUNEKIN DUEN LOTURA?

Hezkuntza-ekintzako programa hau eta bere material didaktikoak LOMLOEren curriculumaren arabera garatu dira , eta honako Oinarrizko Konpetentzia hauen bidez landu daiteke:

  • Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna (HHG).
  • Kultura kontzientzia eta adierazpenerako gaitasuna (KKAG).
  • Gaitasun digitala (GD).
  • Gaitasun pertsonala, soziala eta ikasten ikasteko gaitasuna (GPSIIG).
  • Herritar-gaitasuna (HG).

ZEIN DA LEHIAKETAREN ETA LEHEN HEZKUNTZAKO IKASGAIEN ARTEKO LOTURA?

GIZALEGEZKO ETA ETIKAKO BALIOETAN HEZTEA

OINARRIZKO JAKINTZAK
A. Autoezagutza eta autonomia morala Giza izaera eta nortasun pertsonala. Pertsonen arteko berdintasuna eta desberdintasuna.
Emozioen eta sentimenduen kudeaketa. Autoestimua.
Proiektu pertsonala bera: balio-aniztasuna, helburuak eta bizi-ereduak.
B. Gizartea, justizia eta demokrazia. Gizarteko bizitzaren oinarriak. Besteekiko enpatia.
Afektuak. Familia. Adiskidetasuna..
Bizikidetza-arauak. Moraltasuna, legezkotasuna eta gizalegezko jokabidea.
Giza eskubideak eta haurtzaroarenak, eta horien garrantzi etikoa.

NATURA, GIZARTE ETA KULTURA INGURUNEAREN EZAGUTZA.

OINARRIZKO JAKINTZAK (2. eta 3. zikloak)
A. Kultura
zientifikoa
2. Bizitza
gure planetan.
Osasun emozional eta sozial egokia sustatzen duten jarraibideak: aisiaren eta denbora librearen kudeaketa osasungarria, naturarekiko kontaktua, gailu digitalen erabilera egokia, gizarte-harreman osasungarriak sustatzeko estrategiak eta pertsonen zaintza sustatzea.
B. Teknologia eta
digitalizazioa
1. Ikaskuntza-ingurune pertsonala digitalizatzea. Gailu eta baliabide digitalak, hezkuntza-testuinguruaren beharren arabera.
Ongizate digital fisikoa eta mentala sustatzeko estrategiak. Teknologia digitalen eta jarduteko estrategien erabilera desegokiari eta segurtasunik ezari lotutako arriskuak ezagutzea..

ARTE HEZKUNTZA

OINARRIZKO JAKINTZAK
B. Sorkuntza eta
interpretazioa.
Sorkuntza-prozesuaren faseak: plangintza, interpretazioa eta esperimentazioa.
Prozesuarekiko eta azken produktuarekiko interesa eta balorazioa ekoizpen plastikoetan, ikusizkoetan eta ikus-entzunezkoetan.
C. Arte plastikoak,
ikusizkoak eta
ikus-entzunezkoakArte plastikoak, ikusizkoak eta ikus-entzunezkoak.
Ikusizko kultura. Irudia gaur egungo munduan: irakurtzeko eta interpretatzeko oinarrizko teknikak eta estrategiak.
Ikus-hizkuntzaren oinarrizko elementu konfiguratzaileak eta adierazpen-aukerak: puntua, lerroa, planoa, testura, kolorea.
Adierazpen plastiko eta bisualeko baliabideak, euskarriak eta materialak.

ZEIN DA LEHIAKETAREN ETA BIGARREN HEZKUNTZAKO IKASGAIEN ARTEKO LOTURA?

GIZALEGEZKO ETA ETIKAKO BALIOETAN HEZTEA

OINARRIZKO JAKINTZAK
A. Autoezagutza eta autonomia morala Emozioen eta sentimenduen heziketa. Autoestimu pertsonala. Berdintasuna eta elkarrekiko errespetua beste pertsonekiko harremanetan.
Arauak, bertuteak eta sentimendu moralak. Zoriontasunaren etikak, betebeharraren etikak eta bertutearen etikak.
B. Gizartea, justizia eta demokrazia Elkarrizketaren bertuteak eta argudiatzeko arauak. Gatazkak modu baketsuan konpontzea. Besteekiko enpatia.
Gizartearen izaera eta jatorria: lehia eta lankidetza, egoismoa eta altruismoa. Gizarte-egiturak eta kide diren taldeak.
Kulturartekotasuna. Gizarte-inklusioa eta aniztasunarekiko eta nortasun etnokulturalekiko eta genero-identitateekiko errespetua.

GEOGRAFIA ETA HISTORIA

OINARRIZKO JAKINTZAK
C. Konpromiso zibikoa Alteritatea: bestea errespetatzea eta onartzea. Jokabide ez-diskriminatzaileak eta edozein jarrera bereizleren aurkakoaka.
Tokiko ingurunean eta ingurune globalean gaur egun dauden erronka eta arazoen aurrean interesa izatea
Emozioak eta horiek banakako eta taldeko portaeretan duten eragina identifikatzea eta kudeatzea.
Bizi-zikloak, aisialdiaren erabilera eta kontsumo-ohiturak.

ARTE HEZKUNTZA

OINARRIZKO JAKINTZAK
B. Irudiaren eta ikusmen-hizkuntzaren elementu formalak. Adierazpen grafikoa Ikusizko hizkuntza komunikatzeko modu gisa.
Ikus-lengoaiaren oinarrizko elementuak: puntua, lerroa eta planoa. Adierazteko eta komunikatzeko aukerak.
Ikusmen-pertzepzioa. Pertzepzio-printzipioen, elementuen eta faktoreen hastapenak.
Konposizioa. Oreka, proportzio eta erritmoaren kontzeptuak, planoan eta espazioan formak antolatzeari aplikatuta.
C. Adierazpen artistikoa eta grafiko-plastikoa: teknikak eta prozedurak Sormen-prozesuaren faktoreak eta etapak: materialak eta teknikak hautatzea, zirriborroak egitea.
D. Irudia eta komunikazio bisuala eta ikus-entzunezkoa Hizkuntza eta ikus-komunikazioa. Helburuak: informazioa, komunikazioa, adierazpena eta estetika. Testuinguruak eta funtzioak.

NAHITAEZKOA AL DA MATERIAL DIDAKTIKOETAKO JARDUERAK EGITEA?

Ez. Tresna bat baino ez dira, irakasleari zeregina errazteko: ikasleak aurtengo gaian eta aurkeztu beharreko lanari heltzeko eran barneratzeko zeregina errazteko, hain zuzen.

BA AL DAGO LANERAKO DERRIGORREZKO ZEHAZTAPENIK?

Bai. Kontsultatu lehiaketaren oinarriak, lanak igotzeko formatuak ikusteko.

IKASLEAK ETXETIK ARITU AL DAITEZKE?

Jakina. Irakasleak aurkeztu behar duten lana nolakoa izan behar duen azaldu ondoren, ikasleek nahi duten denbora guztia erabil dezakete beren lana ikasgelatik kanpo egiteko.

ETA LANARI BURUZKO EDO BESTELAKO ZALANTZA PEDAGOGIKORIK BADUGU?

Ez kezkatu. Gurekin harremanetan jar zaitezkete eta profesional-talde batek zalantzak argituko dizkizue. Horretarako, deitu 900 808 111 doako telefonora, 682 789 326 (Whatsapp) edo bete ezazue galdetegi hau.

NABARMENDUTAKO ESTEKAK