ONCE Gizarte Taldearen eskola lehiaketan Espainiako ikastetxe publiko, itundu eta pribatuetako ikasle guztiek parte har dezakete, honako hauetan eskolatuta daudenak: Hezkuntza Berezia, Lehen Hezkuntza (3. mailatik 6. mailara), Bigarren Hezkuntza eta Oinarrizko LH.
Berdin dio. Gaia erabat ezberdina da, parte-hartzaileei eskatzen zaizkien sormen-lanak bezalaxe; Lehiaketa berri bat da, beraz.
Lehiaketan parte hartzeko, ikasgela bakoitzeko lan bat egingo da, betiere dagokion kategorian, ikasleen mailaren arabera. Salbuespen gisa, hainbat kategoriatako ikasleei dagozkien lanak onartuko dira (esaterako, landa-ikastetxe elkartuetan, zirkuko gela ibiltarietan, laguntza-gela berezietan eta abarretan gertatzen den bezala).
Kasu horietan, ikasgelak ikasle gehien dagoen kategorian parte hartuko du. Berdinketa gertatuz gero, ikasgelak goren dagoen kategorian parte hartuko du.
Lan bakoitzeko gehieneko parte-hartzaile kopurua maila bakoitzerako indarrean dagoen legeak ikasgela bakoitzeko ezartzen duen gehienezko ikasle kopurua izango da.
Ez. Parte hartzeko beharrezkoa da ikastetxeko irakasle batek erregistroaz arduratzea.
Programa hau LOMLOEren hezkuntza-curriculumean integratuta dago, eta parte hartzen duen hezkuntza-etapa bakoitzaren curriculum-lotura kontuan hartuta garatu da. Horregatik, ez dakar inolako lan gehigarririk. Material didaktikoari esker, irakasle bakoitzak, egokitzat jotzen dituen edukiak eta jarduerak garatu ahal izango ditu ikasgelan (bere denboraren eta aukeren arabera), ikasleak Lehiaketaren gaian murgiltzeko eta gero haien parte hartzeko lana errazteko.
Parte hartzeko lanean ikasleek gainbegiratzean eta haiei laguntzean duten inplikazioa irakasle bakoitzak erabakiko du, eta jarduera azaltzeko eta ondoren parte hartzeko lanak guri helarazteko konpromisoa baino ez du hartuko.
Hezkuntza-ekintzako programa hau eta bere material didaktikoak LOMLOEren curriculumaren arabera garatu dira , eta honako Oinarrizko Konpetentzia hauen bidez landu daiteke:
OINARRIZKO JAKINTZAK | |
---|---|
A. Autoezagutza eta autonomia morala | Giza izaera eta nortasun pertsonala. Pertsonen arteko berdintasuna eta desberdintasuna. |
Emozioen eta sentimenduen kudeaketa. Autoestimua. | |
Proiektu pertsonala bera: balio-aniztasuna, helburuak eta bizi-ereduak. | |
B. Gizartea, justizia eta demokrazia. | Gizarteko bizitzaren oinarriak. Besteekiko enpatia. |
Afektuak. Familia. Adiskidetasuna.. | |
Bizikidetza-arauak. Moraltasuna, legezkotasuna eta gizalegezko jokabidea. | |
Giza eskubideak eta haurtzaroarenak, eta horien garrantzi etikoa. |
OINARRIZKO JAKINTZAK (2. eta 3. zikloak) | ||
---|---|---|
A. Kultura zientifikoa |
2. Bizitza gure planetan. |
Osasun emozional eta sozial egokia sustatzen duten jarraibideak: aisiaren eta denbora librearen kudeaketa osasungarria, naturarekiko kontaktua, gailu digitalen erabilera egokia, gizarte-harreman osasungarriak sustatzeko estrategiak eta pertsonen zaintza sustatzea. |
B. Teknologia eta digitalizazioa |
1. Ikaskuntza-ingurune pertsonala digitalizatzea. | Gailu eta baliabide digitalak, hezkuntza-testuinguruaren beharren arabera. |
Ongizate digital fisikoa eta mentala sustatzeko estrategiak. Teknologia digitalen eta jarduteko estrategien erabilera desegokiari eta segurtasunik ezari lotutako arriskuak ezagutzea.. |
OINARRIZKO JAKINTZAK | ||
---|---|---|
B. Sorkuntza eta interpretazioa. |
Sorkuntza-prozesuaren faseak: plangintza, interpretazioa eta esperimentazioa. | |
Prozesuarekiko eta azken produktuarekiko interesa eta balorazioa ekoizpen plastikoetan, ikusizkoetan eta ikus-entzunezkoetan. | ||
C. Arte plastikoak, ikusizkoak eta ikus-entzunezkoakArte plastikoak, ikusizkoak eta ikus-entzunezkoak. |
Ikusizko kultura. Irudia gaur egungo munduan: irakurtzeko eta interpretatzeko oinarrizko teknikak eta estrategiak. | |
Ikus-hizkuntzaren oinarrizko elementu konfiguratzaileak eta adierazpen-aukerak: puntua, lerroa, planoa, testura, kolorea. | ||
Adierazpen plastiko eta bisualeko baliabideak, euskarriak eta materialak. |
OINARRIZKO JAKINTZAK | |
---|---|
A. Autoezagutza eta autonomia morala | Emozioen eta sentimenduen heziketa. Autoestimu pertsonala. Berdintasuna eta elkarrekiko errespetua beste pertsonekiko harremanetan. |
Arauak, bertuteak eta sentimendu moralak. Zoriontasunaren etikak, betebeharraren etikak eta bertutearen etikak. | |
B. Gizartea, justizia eta demokrazia | Elkarrizketaren bertuteak eta argudiatzeko arauak. Gatazkak modu baketsuan konpontzea. Besteekiko enpatia. |
Gizartearen izaera eta jatorria: lehia eta lankidetza, egoismoa eta altruismoa. Gizarte-egiturak eta kide diren taldeak. | |
Kulturartekotasuna. Gizarte-inklusioa eta aniztasunarekiko eta nortasun etnokulturalekiko eta genero-identitateekiko errespetua. |
OINARRIZKO JAKINTZAK | |
---|---|
C. Konpromiso zibikoa | Alteritatea: bestea errespetatzea eta onartzea. Jokabide ez-diskriminatzaileak eta edozein jarrera bereizleren aurkakoaka. |
Tokiko ingurunean eta ingurune globalean gaur egun dauden erronka eta arazoen aurrean interesa izatea | |
Emozioak eta horiek banakako eta taldeko portaeretan duten eragina identifikatzea eta kudeatzea. | |
Bizi-zikloak, aisialdiaren erabilera eta kontsumo-ohiturak. |
OINARRIZKO JAKINTZAK | |
---|---|
B. Irudiaren eta ikusmen-hizkuntzaren elementu formalak. Adierazpen grafikoa | Ikusizko hizkuntza komunikatzeko modu gisa. |
Ikus-lengoaiaren oinarrizko elementuak: puntua, lerroa eta planoa. Adierazteko eta komunikatzeko aukerak. | |
Ikusmen-pertzepzioa. Pertzepzio-printzipioen, elementuen eta faktoreen hastapenak. | |
Konposizioa. Oreka, proportzio eta erritmoaren kontzeptuak, planoan eta espazioan formak antolatzeari aplikatuta. | |
C. Adierazpen artistikoa eta grafiko-plastikoa: teknikak eta prozedurak | Sormen-prozesuaren faktoreak eta etapak: materialak eta teknikak hautatzea, zirriborroak egitea. |
D. Irudia eta komunikazio bisuala eta ikus-entzunezkoa | Hizkuntza eta ikus-komunikazioa. Helburuak: informazioa, komunikazioa, adierazpena eta estetika. Testuinguruak eta funtzioak. |
Ez. Tresna bat baino ez dira, irakasleari zeregina errazteko: ikasleak aurtengo gaian eta aurkeztu beharreko lanari heltzeko eran barneratzeko zeregina errazteko, hain zuzen.
Bai. Kontsultatu lehiaketaren oinarriak, lanak igotzeko formatuak ikusteko.
Jakina. Irakasleak aurkeztu behar duten lana nolakoa izan behar duen azaldu ondoren, ikasleek nahi duten denbora guztia erabil dezakete beren lana ikasgelatik kanpo egiteko.
Ez kezkatu. Gurekin harremanetan jar zaitezkete eta profesional-talde batek zalantzak argituko dizkizue. Horretarako, deitu 900 808 111 doako telefonora, 682 789 326 (Whatsapp) edo bete ezazue galdetegi hau.