En la seva 39a edició, el Concurs Escolar del Grup Social ONCE es reinventa i presenta un videojoc educatiu i accessible que busca sensibilitzar l'alumnat de primària, secundària i FP a través d'una experiència immersiva, on aprendrà la importància de viure en un món més inclusiu.
Les metodologies innovadores com la gamificació cada cop són més presents a les aules i la comunitat docent reconeix els beneficis d'aquest tipus de recursos per fomentar la curiositat i l'aprenentatge. Per això, el Concurs Escolar del Grup Social ONCE fa un pas més envers aquest format, que connecta al 100 % amb l'alumnat.
L'objectiu principal del videojoc és que els i les alumnes aprenguin, tot despertant-ne la curiositat, i que se sensibilitzin a través d'experiències. Viuran una gran aventura en què es trobaran amb diferents reptes que hauran de superar per aconseguir que la ciutat d'Oncity sigui 100 % accessible per a tothom.
S'hi podrà jugar de forma individual, en família, a l'aula... i a cada recorregut l'alumnat adquirirà nous aprenentatges i experiències.
El treball de participació (un per aula) consistirà a crear en equip, des d'un únic ordinador, una lona amb una frase que inspiri sobre la importància d'aconseguir una societat més inclusiva. Aquesta lona es crearà fent servir les eines que ofereix la pissarra digital que es pot trobar dins làrea privada del docent.
El videojoc tindrà:
12 reptes centrats en el coneixement de 4 discapacitats: visual, auditiva, intel·lectual i física.
Diferents quiz amb què els usuaris i les usuàries podran aprendre nous aspectes rellevants sobre la inclusió, a més d’empatitzar amb les diferents discapacitats que es presenten.
Recomanacions culturals relacionades amb la inclusió (llibres, pel·lícules, sèries...).