Nueva edición del Concurso Escolar ONCE

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

Material didàctic secundària

Detectar

Descarregar PDF

1. FENT EQUIP

DESCRIPCIÓ DE LA DINÀMICA:

En aquesta segona dinàmica, els alumnes s’hauran de posar a la pell d’altres persones per experimentar situacions diferents.

Per mitjà d’aquesta activitat grupal, basada en un joc de rol, els alumnes treballaran l’empatia i l’escolta activa.

Agrupats per equips, disposaran de dues targetes tretes a l’atzar: una amb la descripció d’una situació i una altra amb la descripció del personatge (amb discapacitat o sense) a qui afecta aquesta situació, de manera que n’és el o la protagonista.

Cada targeta disposa d’una bateria de preguntes reflexives: en aparellar personatge i situació, l’equip s’haurà de posar al lloc del personatge, respondre les preguntes i acordar una solució basada en l’empatia i el respecte, per evitar el cas de solitud no desitjada.

Què són l’empatia i l’escolta activa

L’empatia és la capacitat d’entendre les emocions de l’altra persona, encara que no es comparteixin. Es defineix com l’habilitat de posar-se al lloc de l’altre i comprendre com se sent en una situació determinada.

L’escolta activa, o empàtica, és el fet d’escoltar per comprendre l’altra persona, centrant-hi l’atenció.

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

DURADA DE L’ACTIVITAT:

15 minuts.

PAUTES DE REALITZACIÓ:

  1. Organitza equips de 3-5 alumnes i reparteix, a l’atzar, una targeta de situació i una altra de personatge.
  2. Per torns, cada integrant de l’equip ha de respondre les preguntes que es plantegen a cada targeta, primer empatitzant amb el personatge i posant-se al seu lloc, i després responent de manera personal.
  3. Cada equip, després de la ronda de preguntes reflexives, ha d’arribar a una solució que permeti al personatge evitar una situació de solitud no desitjada.
  4. Es fa la posada en comú per acordar les actituds que ha de tenir el grup aula si es troba amb situacions semblants al centre escolar.

Descarrega targetes personatge Descarrega targetes situacions

FINALITAT DIDÀCTICA AJUSTADA AL TREBALL DE PARTICIPACIÓ:

BIBLIOTECA DE RECURSOS

Si disposes de més temps de classe o si vols aprofundir més, et deixem aquests recursos ludificats per seguir formant equip!