En aquesta segona dinàmica, els alumnes s’hauran de posar a la pell d’altres persones per experimentar situacions diferents.
Per mitjà d’aquesta activitat grupal, basada en un joc de rol, els alumnes treballaran l’empatia i l’escolta activa.
Agrupats per equips, disposaran de dues targetes tretes a l’atzar: una amb la descripció d’una situació i una altra amb la descripció del personatge (amb discapacitat o sense) a qui afecta aquesta situació, de manera que n’és el o la protagonista.
Cada targeta disposa d’una bateria de preguntes reflexives: en aparellar personatge i situació, l’equip s’haurà de posar al lloc del personatge, respondre les preguntes i acordar una solució basada en l’empatia i el respecte, per evitar el cas de solitud no desitjada.
Què són l’empatia i l’escolta activa
L’empatia és la capacitat d’entendre les emocions de l’altra persona, encara que no es comparteixin. Es defineix com l’habilitat de posar-se al lloc de l’altre i comprendre com se sent en una situació determinada.
L’escolta activa, o empàtica, és el fet d’escoltar per comprendre l’altra persona, centrant-hi l’atenció.
15 minuts.
Descarrega targetes personatge Descarrega targetes situacions
BIBLIOTECA DE RECURSOS
Si disposes de més temps de classe o si vols aprofundir més, et deixem aquests recursos ludificats per seguir formant equip!