Nueva edición del Concurso Escolar ONCE

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

Material didáctico primaria e educación especial

Previr

Descargar PDF

1. PREPARANDO O TERREO

DESCRICIÓN DA DINÁMICA:

Nesta primeira dinámica, traballaranse as habilidades intrapersoais dos alumnos e alumnas.

Este tipo de habilidades axudan a coñecerse mellor e valorarse, facilitando, á súa vez, as relacións cos demais.

Por medio do autocoñecemento e reflexión interior, esta dinámica axudará ao alumnado a definirse, poñendo en valor o seu carácter, así como os seus gustos e hobbies.

O enunciado da ficha sitúa ao alumnado nun contexto gamificado que lle permitirá abrirse e expoñer a súa personalidade.

Pide que non escriban o seu nome real na ficha, xa a que ao remate da dinámica poñeranse todas as fichas en común e será interesante comprobar canto se coñecen os alumnos e alumnas entre si, así como os hobbies que comparten.

Que son as habilidades intrapersoais:

As habilidades intrapersoais son actitudes que unha persoa ten para comprender as súas propias emocións, identificalas e regulalas de forma eficaz, por exemplo o autocoñecemento, a confianza e a autoestima.

Estas capacidades facilitan que unha persoa poida coñecerse a si mesma, para entender mellor o seu propio carácter e personalidade, de maneira que isto lle axude, á súa vez, a relacionarse cos demais.

Están relacionadas coas habilidades brandas ou Soft skills, que son as habilidades que unha persoa ten para expresarse, entender e facerse entende.

A escoita activa, a comprensión do outro e inspirar confianza son algunhas habilidades brandas.

OBXECTIVOS DIDÁCTICOS:

DURACIÓN DA ACTIVIDADE:

15 minutos.

PAUTAS DE REALIZACIÓN:

  1. Reparte a ficha a cada alumno e alumna; é importante que non poñan o seu nome.
  2. Pide que, en silencio, enchan os campos de texto habilitados na ficha e caractericen o seu avatar: poden debuxar algún complemento ou característica coa que se sintan identificados.
  3. Posta en común para debater sobre os gustos e hobbies do alumnado.
    • Intercambia as fichas para que os alumnos e alumnas tenten recoñecerse entre si.
    • Escribe, no encerado, os hobbies que saíron e destaca os que hai en común no grupo-clase.
  4. Debatede sobre a diversidade de gustos e hobbies que xurdiron tras a realización da ficha e acordade que actividades poderiades ofrecer como grupo-clase.

Descargar ficha

FINALIDADE DIDÁCTICA AXUSTADA AO TRABALLO DE PARTICIPACIÓN:

ALTERNATIVAS AO DESENVOLVEMENTO DA DINÁMICA:

En función da idade madurativa do teu alumnado, podes facer estas actividades previas para axudarlles a autodefinirse:

BIBLIOTECA DE RECURSOS

Se dispós de máis tempo de clase ou se queres afondar máis, deixámosche estes recursos gamificados para seguir formando equipo!

Recursos de Soledad.es