En aquesta primera dinàmica, es treballaran les habilitats intrapersonals dels alumnes.
Aquest tipus d’habilitats ajuden a conèixer-se millor i valorar-se, facilitant, alhora, les relacions amb els altres.
Per mitjà de l’autoconeixement i la reflexió interior, aquesta dinàmica ajudarà els alumnes a definir-se, posant en valor el caràcter i també els gustos i aficions.
L’enunciat de la fitxa situa l’alumnat en un context ludificat que els permetrà obrir-se i exposar la personalitat.
Demana que no escriguin el seu nom real a la fitxa, ja que al final de la dinàmica es posaran totes les fitxes en comú i serà interessant comprovar fins a quin punt es coneixen els alumnes entre si, i també les aficions que comparteixen.
Què són les habilitats intrapersonals:
Les habilitats intrapersonals són actituds que una persona té per comprendre les seves pròpies emocions, identificar-les i regular-les de manera eficaç, com ara l’autoconeixement, la confiança i l’autoestima.
Aquestes capacitats faciliten que una persona es pugui conèixer a si mateixa, per entendre millor el propi caràcter i personalitat, de manera que això l’ajudi, alhora, a relacionar-se amb els altres.
Aquestes es relacionen amb les habilitats toves o soft skills, que són les habilitats que una persona té per expressar-se, entendre i fer-se entendre.
L’escolta activa, la comprensió de l’altre i la inspiració de la confiança són algunes habilitats toves.
15 minuts.
En funció de l'edat madurativa del teu alumnat, pots fer aquestes activitats prèvies per ajudar-lo a autodefinir-se:
BIBLIOTECA DE RECURSOS
Si disposes de més temps de classe o si vols aprofundir més, et deixem aquests recursos ludificats per seguir formant equip!
Recursos de Soledad.es