Nueva edición del Concurso Escolar ONCE

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

Material didàctic primària i educació especial

Prevenir

Descarregar PDF

1. PREPARANT EL TERRENY

DESCRIPCIÓ DE LA DINÀMICA:

En aquesta primera dinàmica, es treballaran les habilitats intrapersonals dels alumnes.

Aquest tipus d’habilitats ajuden a conèixer-se millor i valorar-se, facilitant, alhora, les relacions amb els altres.

Per mitjà de l’autoconeixement i la reflexió interior, aquesta dinàmica ajudarà els alumnes a definir-se, posant en valor el caràcter i també els gustos i aficions.

L’enunciat de la fitxa situa l’alumnat en un context ludificat que els permetrà obrir-se i exposar la personalitat.

Demana que no escriguin el seu nom real a la fitxa, ja que al final de la dinàmica es posaran totes les fitxes en comú i serà interessant comprovar fins a quin punt es coneixen els alumnes entre si, i també les aficions que comparteixen.

Què són les habilitats intrapersonals:

Les habilitats intrapersonals són actituds que una persona té per comprendre les seves pròpies emocions, identificar-les i regular-les de manera eficaç, com ara l’autoconeixement, la confiança i l’autoestima.

Aquestes capacitats faciliten que una persona es pugui conèixer a si mateixa, per entendre millor el propi caràcter i personalitat, de manera que això l’ajudi, alhora, a relacionar-se amb els altres.

Aquestes es relacionen amb les habilitats toves o soft skills, que són les habilitats que una persona té per expressar-se, entendre i fer-se entendre.

L’escolta activa, la comprensió de l’altre i la inspiració de la confiança són algunes habilitats toves.

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

DURADA DE L’ACTIVITAT:

15 minuts.

PAUTES DE REALITZACIÓ:

  1. Reparteix la fitxa a cada alumne i alumna; és important que no hi posin el nom.
  2. Demana que, en silenci, omplin els camps de text habilitats a la fitxa i caracteritzin el seu avatar: poden dibuixar algun complement o característica amb què se sentin identificats.
  3. Posada en comú per debatre sobre els bustos i les aficions de l’alumnat.
    • Intercanvia les fitxes perquè els alumnes intentin reconèixer-se entre ells.
    • Escriu, a la pissarra, les aficions que han sortit i destaca les que són comunes al grup aula.
  4. Debateu sobre la diversitat de gustos i aficions que han sorgit després de la realització de la fitxa i acordeu quines activitats podríeu oferir, com a grup aula.

Descarregar fitxa

FINALITAT DIDÀCTICA AJUSTADA AL TREBALL DE PARTICIPACIÓ:

ALTERNATIVES AL DESENVOLUPAMENT DE LA DINÀMICA:

En funció de l'edat madurativa del teu alumnat, pots fer aquestes activitats prèvies per ajudar-lo a autodefinir-se:

BIBLIOTECA DE RECURSOS

Si disposes de més temps de classe o si vols aprofundir més, et deixem aquests recursos ludificats per seguir formant equip!

Recursos de Soledad.es