¡Empieza el 39 Concurso del Grupo Social ONCE, programa de sensibilización educativa! El videojuego que nos hace iguales

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar del Grupo Social ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

ONCiTY: Berdinak egiten gaituen bideo-jokoa
Material didaktikoa lehen hezkuntza eta heziketa berezia

3. Desgaitasun fisikoa

Deskargatu PDF formatuan
ONCITY bideo-jokoko alkatearen (emakumezkoa) pertsonaia

Ongi etorri Oncity hirira, honako hauen zutabeen gainean eraikira: inklusioa, errespetua eta enpatia!

Oncity erabat irisgarria da! Eta ez dago oztopo arkitektonikorik!

Eskaileren ondoan arrapalak jarri ditugu, gurpildun aulkian dauden pertsonak errazago igaro daitezen; eta espaloien ertzak handitu egin ditugu, hirian parte-hartze aktiboa hobetzeko.

Nolakoa izan beharko luke mugikortasunak irisgarria izateko?

Autobus baten ikonoa
  • Geralekuen inguruan espazio libre bat dago ibilgailuak ibiltzeko eta maniobrak egiteko.
  • Markesinetako kristalak biniloekin seinaleztatuta daude.
  • Zoru irristagaitza eta plano-aldaketak gurpildun aulkietarako edo beste laguntza tekniko batzuetarako (makuluak edo taka-takak) egokituta daude.
  • Karteletako eta seinaleetako informazioak altuera jakin batean daude.
  • Garraiobide publikoek arrapala mugikorrak dituzte, barrura sartzean aktibatzen direnak.
  • Dei-botoiak eta ateetako heldulekuak 120 cm-ko gehieneko altueran daude erraz erabili ahal izatea bermatzeko.

Nola egin erosketa modu irisgarrian?

Supermerkatuko erosketa-orgaren ikonoa
  • Barruko instalazioak arrapala bidez konektatuta daude, desnibela dagoenean; oinezkoentzako ibilbide irisgarria errazteko supermerkatuko korridoreen artean.
  • Sarrerako ateek eta kanpoko eta barruko espazioek ez dute oztoporik, eta 150 cm-ko diametroa duen espazio librea dute, gurpildun aulkiek edo laguntza teknikoko beste elementu batzuek (makuluak, taka-takak) bira ematea eta maniobrak egitea errazteko.
  • Sartzeko ateak gidaridunak dira, edo automatikoki irekitzen dira.
  • Heldulekuak, dei-botoiak, su-itzalgailuak eta abarrak 120 cm-ko gehieneko altueran daude.
  • Behar-beharrezko produktuak dituzten apalategiak 140 cm-ko gehieneko altueran daude.
  • Erakusmahaiek eta ordaintzeko eta norberak ordaintzeko kutxek apal bat dute (gehienez 85 cm-koa).
  • Produktuek erantzun azkarreko kodeak (QR) dituzte etiketetan.

Nola diseinatzen dira hiri-espazioak irisgarriak izan daitezen?

Hiri bateko eraikinen ikonoa
  • Korridoreko, biratzeko eta pasabide-baoen espazioek zabalera arautua dute: 120 eta 180 cm artekoa.
  • Arrapalek 120 eta 180 cm bitarteko zabalera dute, eta % 6tik beherako malda. Zeharkako maldek, berriz, % 2tik beherako malda izan behar dute.
  • Erakusmahaiek, irekitze-mekanismoek (esaterako, ateetako heldulekuek edo etengailuek, paperontziek eta postontziek) 80 eta 120 cm bitarteko altuera erregulatuan egon behar dute.
  • Komun publikoek komun egokituak dituzte, eta gainerako elementuak (esaterako, txorrotak, ateetako heldulekuak eta etengailuak) gurpildun aulkian dagoen pertsonaren altueran daude.
  • Leku eta objektuak aurkitzeko, orientatzeko eta espazio publiko bateko espazioak ulertzeko informazioa gurpildun aulkian dagoen pertsonaren altueran dago.
  • Antzerki- eta zinema-aretoetako eserlekuetako lehen ilarek leku erreserbatua dute gurpildun aulkian daudenentzat.

Nola ikasi modu irisgarrian?

Ordenagailu bat duen mahaiaren ikonoa
  • Sarbideek sarbide-arrapalak dituzte, eta ibilbideak markatuta ikastetxeko patioko eta korridoreetako zoruan.
  • Irakasleek modu desberdinak dituzte ikasgai bat irakasteko eta egin beharreko jarduerak era askotara aurkezteko. Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala esaten diote.
  • Sarbide nagusiek argi-abisuak dituzte ateak ireki direla adierazteko.
  • Kirol inklusiboa sustatzen da, bai eta eskolaz kanpoko jarduerak ere.
  • Ikastetxera joateko hiri-autobusa irisgarria da, bai eta eskola-ibilbidea ere.