¡Empieza el 39 Concurso del Grupo Social ONCE, programa de sensibilización educativa! El videojuego que nos hace iguales

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar del Grupo Social ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

ONCiTY: el videojoc que ens fa iguals
Material didàctic primària i educació especial

3. Discapacitat física

Descarrega-te'l en format PDF
Personatge de l'alcaldessa del videojoc ONCITY

Benvinguts i benvingudes a la ciutat Oncity, edificada sobre els pilars de la inclusió, el respecte i l'empatia!

Oncity és totalment accessible! I no hi ha barreres arquitectòniques!

Al costat de les escales hem col·locat rampes per facilitar el pas de les persones en cadira de rodes i hem ampliat els marges de les voreres, per millorar la participació activa de la ciutat.

Com hauria de ser la mobilitat perquè fos accessible?

Icona d'un autobús
  • Al voltant de les parades, hi ha un espai lliure per circular i maniobrar.
  • Les vidrieres de les marquesines estan senyalitzades amb vinils.
  • El terra antilliscant i els canvis de pla estan adaptats per a cadires de rodes o altres ajudes tècniques (crosses o caminadors).
  • Les informacions de cartells i senyals són a una alçada definida.
  • Els mitjans de transport públic disposen de rampes mòbils que s'activen en accedir a l'interior.
  • Els botons de trucada i les manetes de les portes són a una alçada màxima de 120 cm per garantir una fàcil manipulació.

Com podríem fer la compra de manera accessible?

Icona d'un carretó d'un supermercat
  • Les instal·lacions interiors estan connectades per rampes quan hi ha un desnivell, de manera que es facilita un itinerari accessible de vianants entre els passadissos del supermercat.
  • Les portes d'accés i els espais exteriors i interiors no tenen obstacles i tenen un espai lliure de 150 cm de diàmetre, per facilitar el gir i la maniobra de les cadires de rodes o d'altres elements d'ajuda tècnica (crosses, caminadors).
  • Les portes d'accés són corredisses o d'obertura automàtica.
  • Els picaportes, els botons de trucada, els extintors, etc. són a una alçada màxima de 120 cm.
  • Les prestatgeries amb productes de primera necessitat es troben a una alçada màxima de 140 cm.
  • Els taulells i les caixes de pagament i autopagament disposen d'una lleixa no superior a 85 cm.
  • Els productes tenen codis de resposta ràpida (QR) en l'etiquetatge.

Com es dissenyen els espais urbans perquè siguin accessibles?

Icona d'edificis d'una ciutat
  • Els espais de passadís, gir i forats de pas tenen l'amplada regulada entre 120 i 180 cm.
  • Les rampes tenen una amplada d'entre 120 i 180 cm i un pendent inferior al 6 %. Mentre que els pendents transversals han de tenir una inclinació inferior al 2 %.
  • Els taulells, els mecanismes d'obertura com les manetes de les portes o els interruptors, les papereres i les bústies, han d'estar situats a una alçada regulada d'entre 80 i 120 cm.
  • Els banys públics disposen de lavabos adaptats i la resta d'elements, com les aixetes, les manetes de les portes i els interruptors, són a l'alçada de la persona en cadira de rodes.
  • La informació per trobar llocs i objectes i poder orientar-se i comprendre els espais d'un espai públic és a l'alçada de la persona en cadira de rodes.
  • Les primeres files de seients de les sales de teatre i cinema disposen d'espai reservat per a les persones amb cadira de rodes.

Com es pot estudiar de manera accessible?

Icona d'una taula amb un ordinador
  • Els accessos tenen rampes d'accés i itineraris marcats al terra del pati i als passadissos de l'escola.
  • Els profes tenen maneres diferents d'ensenyar una matèria i presentar, de manera diversa, les activitats que s'han de dur a terme. S'anomena disseny universal d'aprenentatge.
  • Els accessos principals tenen avisos lluminosos per indicar l'obertura de les portes.
  • Es fomenten l'esport inclusiu i també les activitats extraescolars.
  • L'autobús urbà per anar a l'escola és accessible, i també la ruta escolar.