¡Empieza el 39 Concurso del Grupo Social ONCE, programa de sensibilización educativa! El videojuego que nos hace iguales

Estás visualizando una edición antigua del Concurso Escolar del Grupo Social ONCE. Si deseas participar en la última edición haz click aquí.

ONCiTY: Berdinak egiten gaituen bideo-jokoa
Material didaktikoa lehen hezkuntza eta heziketa berezia

2. Entzumen-desgaitasuna

Deskargatu PDF formatuan
ONCITY bideo-jokoko alkatearen (emakumezkoa) pertsonaia

Ongi etorri Oncity hirira, honako hauen zutabeen gainean eraikira: inklusioa, errespetua eta enpatia!

Gure herritarrak ongizate komunaz arduratzen dira; horregatik, hainbat komunikabide ikasi dituzte, mundu guztiak elkar ulertzen duela ziurtatzeko.

Gure kaleak eta eraikinak pertsona guztientzat pentsatuta daude, eta elementu irisgarriak eta soinuzkoak dituzte, entzumen-desgaitasuna duten pertsonek independentzia izan dezaten Oncity hirian zehar mugitzean.

Gure kolektiboa oso anitza da!

Hainbat komunikazio-sistemaezagutzen ditugu, daukagun gorreria-motaren arabera; eta horiek informazioa eskuratzeko eta trukatzeko aukera ematen digute.

Komunikazio-sistema handigarri eta alternatibo horiei KSHA esaten diegu.

ONCITY bideo-jokoan entzumen-desgaitasuna duen pertsonaia

Hainbat komunikazio-sistema daude; esaterako, zeinu-hizkuntza (ZHE). Alfabeto daktilologiko bat dugu, non esku-keinu bakoitza letra bat den. Eskuak eta keinuak erabiltzen ditugu hitzak adierazteko eta esaldiak osatzeko. Gainera, zeinu-hizkuntzan egiten ditugun keinu eta mugimenduek ekintzak, iritziak edo sentimenduak transmititzen dituzte. Herrialde bakoitzak bere ZHE dauka.

Eskuen irudiak zeinu-hizkuntza eginez
Kokleako inplante baten irudia
  • Ezpain-aurpegi irakurketa hitz egitean ezpainak irakurtzean oinarritzen da. Horregatik da garrantzitsua pertsonaren aurrean kokatzea irakurri ahal izateko.
  • Irakurketa osatua aurpegian egiten ditugun keinuetan oinarritzen da. Keinu horiek ezpainak irakurtzeko laguntza bisual gisa balio digute, soinu batzuk bereizten laguntzeko.
  • Audifonoek eta kokleako inplanteek ez digute entzuteko gaitasuna itzultzen, baina ingurumen-soinuak entzutea edo entzumen-maila estandarrera iristea errazten digute.

Nolakoa izan beharko luke mugikortasunak irisgarria izateko?

Autobus baten ikonoa
  • Garraio-geralekuek abisatzeko argi-seinaleak dituzte, bai geltokietan, bai autobusen eta metroko bagoien barruan.
  • Ibilbideari, autobus-zenbakiari, geralekuei, iritsiera-denborari eta abarri buruzko informazioak begizta magnetiko batean sartuta daude; begizta hori hari gabe konektatzen da gorraren edo entzumen-desgaitasuna duen pertsonaren audifonora edo kokleako inplantera.

Nola egin erosketa modu irisgarrian?

Supermerkatuko erosketa-orgaren ikonoa
  • Paneletan, karteletan eta abarretan dauden testuak irakurmena errazteko egokituta daude. Irakurketa erraz horrek informazioaren eskuragarritasuna bermatzen du.
  • Sarbide nagusiek eta igogailuek argi-abisuak dituzte ateak ireki direla adierazteko.
  • Hari gabekobegizta magnetikoak korridore eta salmenta-linealetako beharrezko informazioa ematen die kokleako inplanteak edo audifonoak dituztenei.
  • Produktuek erantzun azkarreko kodeak (QR) dituzte etiketetan.

Nola ikasi modu irisgarrian?

Ordenagailu bat duen mahaiaren ikonoa
  • Zeinu-hizkuntzaren ikasgaia (ZHE) Haur Hezkuntzako etapatik irakasten da.
  • Gorputz-hezkuntzako ikasgaia eta eskolaz kanpoko jarduerak inklusiboak dira.
  • Irakasleek irakurketa errazean idatzitako azpitituluekin eta testuekin osatzen dituzte beren azalpenak. Horrek ikasle guztientzako irisgarritasuna bermatzen du. Erliebean dagoen eta manipulatzeko den materiala ere erabiltzen dute.
  • Irakasleek modu desberdinak dituzte ikasgai bat irakasteko eta egin beharreko jarduerak era askotara aurkezteko. Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala esaten diote.
  • Sarbide nagusiek argi-abisuak dituzte ateak ireki direla adierazteko.
  • Sarbideek sarbide-arrapalak dituzte, eta ibilbideak markatuta ikastetxeko patioko eta korridoreetako zoruan.

Nola gozatu kulturaz modu irisgarrian?

Koadro baten eta estatua baten ikonoa
  • Eraikin publiko eta museoetako informazio guztiak begizta magnetiko batean biltzen dira; begizta hori gorraren edo entzumen-desgaitasuna duenaren audifonoaren edo kokleako inplantearen seinalera zuzenean transmititzen da.
  • Museoetako aretoek testu-informazioa dute; informazio horrek gidatutako ibilbidean lagundu egiten du modu autonomoan.
  • Antzokiek zeinugidak dituzte, entzumen-desgaitasuna duten pertsonek kulturaz gozatzea errazteko.
  • Zeinugidak bideoen multimedia-erreproduzitzaileak dira; zeinu-hizkuntzan daude eta azpitituluak dituzte.
  • Antzokiek eta aisialdirako lekuek eserlekuetako lehen ilarak erreserbatuta dituzte, gorrek edo entzumen-desgaitasuna dutenek ezpainak irakurri ahal izan ditzaten obran edo ikuskizunean.
  • Antzokietan azpitituluak jar ditzakete komunikazio-bitartekotzako obretan eta baliabideetan, baldin eta pertsona horrentzat askoz eskuragarriagoa den zeinu-hizkuntza jakinez gero.
  • Zinema-aretoek proiektatzen dituzten filmak azpitituluekin egokitzen dituzte.
  • Kontzertu-aretoek bibrazio-transmisoreak dituzte; horiek entzumen-desgaitasuna duten pertsonei musikaz gozatzen laguntzen diete.

Nola erraztu kudeaketak irisgarriak izatea?

Udaletxe baten ikonoa
  • Eraikin publiko guztiek dituzte alarma bisualak larrialdiko abisurako.
  • Hiriko zerbitzu publikoek teknologia inklusiboak dituzte: testu-telefonoa, telefono-bitartekaritzako zerbitzua edo bideo-interpretazioa HZEan (plataforma birtuala da hori; eta Internet, terminal mugikor, bideo-telefono eta abarren bidez sar daiteke bertara).
  • Udaleko langile eta zerbitzu publikoetako langile askok badakite zeinu-hizkuntza (HZE).