Fem servir cookies per assegurar que donem la millor experiència a l'usuari en el nostre lloc web. Si continua utilitzant aquest lloc assumirem que hi està d'acord. Més Informació Tancar
Conexión Adiccioff. Esto no es un juego

Webinars formatius en línia i interactius

Educant ciutadans de futur

Anna Fores y Alfredo Hernando - Divendres, 27 de novembre a les 17:00 h

Anna Fores Alfredo Hernando

Com podem educar la futura ciutadania (digital) perquè utilitzi la tecnologia d'una forma responsable, crítica i segura? La tecnologia s'ha revelat com una eina valuosíssima, especialment els darrers temps, i el seu ús hauria de ser positiu, responsable i creatiu.

A més, encara que l'influeixi en el futur, forma part del present, perquè el nostre alumnat s'està educant en una societat que s'està transformant digitalment. Per això és important que els educadors (docents, pares i mares) siguin conscients d'aquesta realitat i sàpiguen canalitzar els i les joves per convertir-los en usuaris intel·ligents d'aquesta tecnologia. Les seves vides, com les nostres, estaran connectades tant si volem com si no.

L'alumnat fa servir la tecnologia cada dia. Ho fa per comunicar-se, per entretenir-se i divertir-se, per expressar el que pensa, per aprendre i, en el futur, la farà servir per desenvolupar-se en la seva vida professional. Per això, no podem obviar aquesta part tan important del seu present, i del seu futur.

Sobre Anna Fores
Anna Fores és membre del grup de recerca consolidat GR-EMA (entorns i materials per a l'aprenentatge) de l'ICE de la UB, i del grup consolidat d'innovació INDAGA’T Grup d'Innovació Docent per Afavorir la Indagació. És també codirectora de la revista REIRE (revista d'innovació i recerca educativa).

Sobre Alfredo Hernando
Psicòleg i investigador, és un apassionat per la innovació educativa. Des de l'any 2013 dirigeix el projecte escuela21.org: un laboratori d'innovació educativa en forma de viatge, vida, acompanyament i aprenentatge per conèixer, experimentar i compartir de primera mà les bones pràctiques de les escoles més innovadores d'arreu el món.

Gaming i digitalització: combinació d'aprenentatge

Clara Cordero - Dijous, 19 de novembre a les 17:00 h

Clara Cordero

En aquest webinar parlarem de combinacions. La primera, el joc i la tecnologia i com s'han fet poderosos en un entorn on la digitalització es fa imprescindible en el nostre dia a dia. La nostra segona combinació serà la de l'educació i el gaming, on parlarem del potencial educatiu del gaming com a eina i recurs. La tercera combinació introduirà el concepte d'alfabetització ludodigital que està promovent una transformació social on el joc forma part ja de les nostres vides i s'obre la porta a la inclusió.

Sobre Clara Cordero
Mestra i formadora docent en innovació educativa. La seva experiència ha estat enfocada al desenvolupament de destreses i habilitats a partir del pensament creatiu i la pedagogia de la imaginació.

De la qualificació a l'avaluació real

Chema Lázaro - Dijous, 5 de novembre a les 17:00 h

Chema Lázrao

Durant molt de temps ens hem centrat en l'adquisició del coneixement i en com s'avaluava o es qualificava aquesta quantitat de conceptes i coneixements adquirits. Però... alguna vegada ens hem aturat a pensar com podem mesurar l'aprenentatge? És a dir, el que realment ha après l'alumnat (allò que es queda a la seva memòria a llarg termini) durant tota una experiència d'aprenentatge.

Per mesurar l'aprenentatge hem d'apropar-nos a una avaluació real, on el feedback sigui una de les eines més poderoses per legitimar els aprenentatges significatius. Una avaluació real, que barreja el que és qualificatiu amb el que és formatiu o diagnòstic.

Per això comptem amb unes eines valuosíssimes: la tecnologia i tot un conjunt de recursos digitals, que ens ajudaran a obtenir grans quantitats de dades. Aquestes mètriques i la seva interpretació ens permetran prendre millors decisions per a l'aprenentatge del nostre alumnat i el convertiran en el protagonista principal del seu procés d'aprenentatge.

Sobre Chema Lázaro
Chema Lázaro és mestre d'educació primària, té un màster en Neurodidàctica (URJC) i va ser guanyador del Premi Nacional d'Educació el 2013. A més, l'any 2017 va ser finalista als Premios Educa Abanca al Mejor Docente. En Chema és, a més, cofundador de NIUCO Educación, empresa del sector de l'educació que aposta per un canvi metodològic basat en els avenços de la ciència en el camp de l'educació.

Emoció en l'aprenentatge digital

Jesús Guillén - Dimecres, 28 d'octubre a les 17:00 h

Jesús Guillén

Tradicionalment, l'educació formal s'ha centrat en el desenvolupament cognitiu dels estudiants menyspreant els aspectes emocionals. Tot i així, les investigacions recents en el camp de la neurociència demostren que les emocions són imprescindibles en els processos de raonament i presa de decisions, contribueixen a la base de la curiositat i l'atenció i, en definitiva, són determinants en els processos d'aprenentatge.

D'altra banda, la tecnologia ni és la salvació ni és la perdició de l'educació. Simplement s'ha de considerar com una eina pedagògica que pot i que ha de ser molt útil si es fa servir de manera convenient i en plena consonància amb els objectius d'aprenentatge identificats. Les TIC, cada cop més presents per la situació actual, han arribat a l'escola per quedar-s'hi i s'han de fer servir com a recursos al servei de l'aprenentatge.

Com es poden vincular les qüestions emocionals als recursos digitals? En aquest webinar s'analitzaran moltes estratègies que faran que l'aprenentatge a distància sigui més proper, emocionant i real.

Sobre Jesús Guillén
Jesús C. Guillén és professor del postgrau de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona, del màster de Neurodidàctica de CADE (Centro de Atención a la Diversidad Educativa) a Madrid i de la diplomatura Neurociències i Emocions en l'Aprenentatge de la Universitat Nacional Villa María de Argentina, entre d'altres. És el creador del blog pioner a Espanya sobre neuroeducació Escuela con Cerebro.

Volver a recursos