Fem servir cookies per assegurar que donem la millor experiència a l'usuari en el nostre lloc web. Si continua utilitzant aquest lloc assumirem que hi està d'acord. Més Informació Tancar
ONCE Upon a time. La mirada de todos/as

Preguntas Frecuentes

QUI HI POT PARTICIPAR?

En el Concurs ONCE poden participar tots els alumnes dels centres educatius espanyols públics, concertats i privats, escolaritzats a: Educació Especial, Primària (de 3r a 6è), Secundària, FP Bàsica, Batxillerat o FP (grau mitjà i superior).

I SI ELS MEUS ALUMNES JA HI VAN PARTICIPAR L'ANY PASSAT?

No hi fa res. El tema és completament diferent, igual que els treballs creatius que demanem als participants, de manera que en realitat és un concurs del tot nou.

COM SÓN ELS GRUPS DE PARTICIPACIÓ?

Tota la classe participarà formant un únic grup i presentant un únic treball desenvolupat entre tots els alumnes o escollit a partir de les diverses propostes que hagin pogut treballar en grups més reduïts. En el material didàctic trobaràs alguns suggeriments sobre com ho pots fer.

1 classe-1 treball// 1 treball-1 classe

ELS ALUMNES ES PODEN INSCRIURE I PARTICIPAR EN EL CONCURS PEL SEU COMPTE?

No. Per participar-hi és necessari que un educador del centre s'encarregui de la inscripció.

QUIN TREBALL EXTRA SUPOSA PER AL PROFESSOR?

Aquest programa està integrat en el currículum educatiu. Per això no suposa cap feina addicional. El material didàctic que facilitem permet que cada educador desenvolupi a l'aula (en funció del seu temps i les seves possibilitats) els continguts i les activitats que consideri més oportuns per introduir els alumnes en el tema del concurs i facilitar el desenvolupament del treball de participació posterior.

El grau d'implicació en la supervisió i l'ajuda als alumnes a l'hora de desenvolupar el treball de participació serà decisió de cada professor. Aquest només es compromet a explicar l'activitat als alumnes i a fer-nos arribar posteriorment els treballs de participació.

QUINA ÉS LA VINCULACIÓ DEL CONCURS ONCE AMB LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES?

Aquest programa de sensibilització i els seus materials didàctics s'han desenvolupat basant-se en el currículum i es pot treballar de manera específica a les sessions de tutoria així com a través de les competències bàsiques següents:

  • Competència lingüística
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
  • Competències en autonomia i iniciativa personal.
  • Competència cultural i artística.
  • Competències en el tractament de la informació i competència digital
  • Competència social i ciutadana

ÉS OBLIGATORI FER LES ACTIVITATS DE LA UNITAT DIDÀCTICA?

No. Només són una eina per facilitar al professor la tasca d'introduir els alumnes en el tema d'enguany i en com abordar el treball que cal presentar.

HI HA ESPECIFICACIONS OBLIGATÒRIES PER AL TREBALL?

Sí. Cada grup aula haurà de presentar:

  • Primària (3r-6è), Secundària i Educació Especial:

    Un cartell amb el disseny de la bandera que reflecteixi el moviment internacional per a la inclusió (en format JPG amb un pes màxim de 2 MB), acompanyat d'un títol (amb un màxim de 140 caràcters) i una audiodescripció que serveixi com a eina d'accessibilitat per als jurats amb discapacitat visual (d'un minut de durada com a màxim). En format MP3, MP4, WAV, AAC o 3GP.

  • Batxillerat i FP:

    Un himne que transmeti els principis internacionals de la inclusió, d'una durada màxima de 2:30 minuts. S'ha d'acompanyar d'un títol (amb un màxim de 140 caràcters) i un text amb la lletra de la cançó. Els treballs es pujaran en format MP3, MP4, WAV, AAC o 3GP.

COM REALITZEM LA BANDERA?

Un cop el grup aula hagi determinat la idea que vol expressar, procedirà a dissenyar la bandera de la inclusió. Per a la seva realització caldrà descarregar una plantilla que estarà ubicada en la web i s'haurà de mantenir la proporcionalitat del seu format: rectangular i en horitzontal. Els i les alumnes podran seleccionar retalls de revistes i diaris, utilitzar imatges d'internet, fer fotos ells mateixos o realitzar una mescla de les opcions anteriors.

ON TROBEM LA MÚSICA PER A L'HIMNE?

Des de la web del Concurs us proporcionem diferents bases musicals per escollir-ne una o fusionar-ne vàries i posar-li lletra. Les bases musicals no són obligatòries. Si voleu, podeu compondre la vostra pròpia música amb programes com Incredibox.

COM ENVIEM EL TREBALL?

  • Si per al disseny de la bandera l'aula ha fet un cartell de forma manual, escanegeu o fotografieu el treball.
  • Assegureu-vos que el cartell està en format JPG i que no pesa més de 2MB.
  • En el cas de l'himne, haurà d'estar en format MP3, MP4, WAV, AAC o 3GP, amb un pes màxim de 100 MB.
  • Accediu a la vostra àrea privada de professor a la web del Concurs ONCE.
  • Premeu en la secció "Penjar treball".
  • En la secció "Títol", escriviu el títol o frase de la vostra classe per al treball presentat (màxim 140 caràcters).
  • En la secció "Descripció", introduïu el text que la classe ha escrit per descriure el que ha volgut reflectir amb el treball (màxim 400 caràcters).
  • Seleccioneu l'arxiu d'imatge (acompanyat de l'arxiu d'àudio) o vídeo (acompanyat de l'arxiu de text amb la lletra de la cançó).
  • I per últim, premeu el botó “Confirmar treball”.

ELS ALUMNES PODEN TREBALLAR DES DE CASA?

Naturalment. Un cop que l'educador els hagi explicat com cal que sigui el treball que han de presentar, els alumnes poden dedicar tot el temps que vulguin a desenvolupar el treball fora de l'aula.

I SI TENIM MÉS DUBTES SOBRE COM HEM FER EL TREBALL O QUALSEVOL ALTRA QÜESTIÓ PEDAGÒGICA?

No passa res. Contacteu amb nosaltres i us ajudarem. Un equip de professionals us aclarirà els dubtes. Sols cal que truqueu al 900 808 111 (telèfon gratuït) o al 682 789 326 (Whatsapp) o que empleneu aquest formulari.