Dadas las actuales circunstancias derivadas del estado de alarma sanitaria, os indicamos las principales decisiones que se han tomado para reajustar a la realidad vigente algunos aspectos de la actual edición del Concurso Escolar ONCE.
Concluidas las fases provinciales y autonómicas, hemos intentado mantener la mayor normalidad aunque hemos dotado a los jurados de una mayor flexibilidad en cuanto a plazos, formato de votación (telemática) y número de miembros y composición. Los ganadores en esta última fase, así como las cinco aulas finalistas de cada una de las categorías D y E (que participan a nivel nacional), tendrán un plazo amplio para canjear sus premios (una actividad para el aula valorada en un máximo de 400€, IVA /IGIC incluido), previsiblemente hasta diciembre de 2020. Os mantendremos informados a este respecto y, una vez concluido este periodo excepcional que estamos viviendo, nos pondremos en contacto con los ganadores para evaluar sus circunstancias o alternativas en su caso.
En esta fase autonómica ha quedado igualmente sin efecto la elección de las banderas por la inclusión representativas de cada autonomía, previstas en las bases.
Al Jurado Nacional también se le ha dotado de mayor flexibilidad, al igual que el autonómico, estando pendiente la fecha de su celebración, a la espera de cómo evolucionen las circunstancias, confiando celebrarlo, en cualquier caso, antes de final de junio. Obviamente el premio nacional del Campus “La mirada de tod@s” ha debido suspenderse por lo que cada alumno y profesor ganador de esta fase recibirá una tablet en concepto de premio nacional individual.
Agradecemos sinceramente vuestra confianza y apoyo al Concurso. Recibid nuestros mejores deseos confiando que tod@s podáis disfrutar de salud y seguridad junto con los vuestros.
Y recordad que ahora y siempre…”la Ilusión puede con todo”
No concurso ONCE poden participar todos os alumnos e alumnas de centros educativos españois públicos, concertados e privados, escolarizados en: Educación Especial, Primaria (de 3º a 6º), Secundaria, FP Básica, Bacharelato ou FP (Grao Medio e Superior).
Non importa. A temática é completamente distinta, o mesmo que os traballos creativos solicitados aos participantes, polo que se trata dun novo concurso.
Toda a clase participará formando un só grupo e presentando un único traballo elaborado entre todos os alumnos ou elixido a partir das distintas propostas que puidesen traballar en grupos máis pequenos. No material didáctico pódense atopar algunhas suxestións sobre como facelo.
1 clase-1 traballo// 1 traballo-1 clase
Non. Para participar é necesario que un educador do centro se encargue da inscrición.
Este programa está integrado no currículo educativo. Por iso non supón ningún traballo adicional. O material didáctico que facilitamos permite que cada educador desenvolva na aula (en función do seu tempo e posibilidades) os contidos e actividades que considere oportunos para introducir aos seus alumnos na temática do concurso e facilitar o seu posterior traballo de participación.
O grao de implicación na supervisión e axuda aos seus alumnos no desenvolvemento do traballo de participación será decisión de cada profesor. O profesor unicamente se compromete a explicarlles a actividade e a facernos chegar posteriormente os seus traballos de participación.
Este programa de sensibilización e os seus materiais didácticos creáronse en base ao currículo e pode traballarse de forma específica nas sesións de titoría, así como a través das seguintes Competencias Básicas:
Non. Son apenas unha ferramenta para facilitar ao profesor a tarefa de introducir aos seus alumnos na temática deste ano e en como abordar o traballo a presentar.
Si. Cada grupo aula deberá presentar:
Primaria (3º - 6º), Secundaria e Educación Especial:
Un cartel co deseño da bandeira que reflicta o movemento internacional pola inclusión, (en formato .jpg cun peso máximo de 2 MB), acompañado dun título (cun máximo de 140 caracteres) e unha audiodescrición que sirva como ferramenta de accesibilidade para os xurados con discapacidade visual (de 1 minuto de duración como máximo). En formato MP3, MP4, WAV, AAC ó 3 GP.
Bacharelato e FP:
Un himno que transmita os principios internacionais da inclusión, dunha duración máxima de 2.30 minutos. Débese acompañar de un título (cun máximo de 140 caracteres) e un texto con a letra da canción. Os traballos subiranse en formato MP3, MP4, WAV, AAC ou 3 GP.
Unha vez que o grupo aula determinase a idea que quere expresar, procederá a deseñar a bandeira da inclusión. Para a súa realización será necesario descargar un padrón que estará situado na web e deberase manter a proporcionalidade do seu formato: rectangular e en horizontal. Os alumnos poderán seleccionar recortes de revistas e xornais, utilizar imaxes da internet, facer fotos eles mesmos ou realizar unha mestura das opcións anteriores.
Desde a web do concurso proporcionámosvos distintas bases musicais para elixir unha ou fusionar varias e poñerlle letra. As bases musicais non son obrigatorias. Se queredes, podedes compoñer a vosa propia música con programas como Incredibox.
Ben seguro que si. Logo de que o educador lles explique como debe ser o traballo que deben presentar, os alumnos poden dedicar todo o tempo que queiran á elaboración do seu traballo fóra da aula.
Non pasa nada. Podedes contactar connosco e axudarémosvos. Un equipo de profesionais resolverá as vosas dúbidas. Para iso, chamade ao 900 808 111 (teléfono gratuíto), ao 682 789 326 (Whatsapp) ou enchede este formulario.