SOMOS DIFERENTES, NON INDIFERENTES
Activistas contra el acoso

SOMOS DIFERENTES

Máis de 3000 escolares dos 52 centros públicos, privados e concertados coa maior participación no Concurso Escolar de cada provincia enviáronnos as súas reflexións acerca de como previr, detectar e actuar contra o acoso escolar.

Con todas elaborouse este Acróstico Contra o Acoso nas diferentes linguas; e Javier Ruescas, booktuber, novo autor das coñecidas triloxías Os Contos de Bereth e Play, e gañador do Premio Hache de Literatura Xuvenil 2015, inspirouse en todas esas reflexións para crear este texto contra o bullying.

3.000

alumnos

en representación de
los 167.265 participantes

52

centros

el centro más participativo
de cada provincia

156

reflexiones

para prevenir detectar y
actuar contra el acoso

O ACRÓSTICO CONTRA
O ACOSO

O acrostico contra o acoso

Somos diferentes, por Javier Ruescas

O acrostico contra o acoso

Activistas contra el acoso.

Prevenir el acoso a tiempo es una victoria.

Para pasarlo bien no es necesario que el otro se sienta mal.

La indiferència no ens permet actuar davant l'assetjament.

Las palabras lastiman igual que los golpes.

No tengas miedo de decir lo que ves, o lo que sientes. Pide ayuda sin dudar.

Moztu eta esan orain, gainerakoak zurekin gaude.

Conocer nuestras diferencias nos une y abre nuestras mentes.

No mires hacia otro lado, tú puedes pararlo.

Entendre que no soms iguals és la millor prevenció de l`assetjament.

Respetemos a nuestros compañeros para convivir en un ambiente feliz.

No te quedes con el exterior, llega al interior.

Non somos perfectos, non vimos con manual de instruccións, Respéctate e respecta aos demais.

O estás con la víctima, enfrentándote al acosador, o estás contra ella.

Respeta y acepta las diferencias del otro, crea un buen clima de convivencia.

Ikaskide guztiei jaramon egin behar diegu.

Para acabar con el acoso, antes hay que luchar contra el miedo.

O que mira e non actúa é tan covarde como o que acosa.

Para prevenir el acoso, aceptar la riqueza de la diversidad es la mejor vacuna.

Si algú es pensa millor i més fort assetjant a algú, actua. Demá l'assetjat pots ser tu./p>

Siempre es mejor actuar que arrepentirte de no haber hecho nada

Para ti é un xogo, para min un sufrimento.

El odio tiene mil caras, pero detrás solo hay una sola gran verdad: El miedo a lo diferente.

Irainak, mehatxuak, ezizenak, zurrumurruak, biolentzia, bazterkeriak ez dute lekurik gure ikasetxean.

Ser diferente é sinxelo; ao fin e ao cabo, é inevitable. O difícil é admitilo, aceptalo e animar a outros a que tamén o sexan.
E ollo, non é unha mala noticia: en realidade é algo fenomenal. O que ocorre é que hai quen teme o que non entende, e ese medo ás veces pódese converter en ira e receo. En acoso.

O que tamén é sinxelo é burlarse de quen se atreve a tentar ser diferente. Ou mirar cara outro lado e ignorar que cada un de nós temos a nosa propia batalla que loitar. Por iso só os valentes atrévense a ser eles mesmos e a axudar a que outros o sexan.
Porque o fácil é seguir ao grupo, perderse na masa, desaparecer, tratar de que non te vexan, pasar desapercibido.

Porque destacar, dun modo ou outro, ás veces sen tan sequera pretendelo, é perigoso, trae problemas. Carrexa golpes e insultos e ameazas, e bromas que non son bromas e dor que non só se causa con puños, senón tamén con palabras.

Pois aquí é onde os diferentes debemos demostrar que non somos indiferentes.
Que sabemos plantar cara. Que as nosas voces se unen neste segredo que nos vencella, que nos fai máis fortes, para defendernos dos que intimidan e tratan de silenciarnos, e así denuncialo.

Porque ser valente, igual que ser diferente, non é fácil, pero sabes que? Merece a pena tentalo. Merece a pena defender a quen o consiga ou aos que queren logralo.
Porque só temos unha vida que vivir, e non hai nada máis extraordinario, por moi difícil que poida parecer, que vivila sendo diferente.

A coruña

COLEGIO "SAGRADO CORAZÓN"

Álava

COLEGIO "SAN VIATOR" IKASTETXEA

Albacete

IESO "VÍA HERACLEA"

Alicante

CEIP "JORGE JUAN"

Almería

COLEGIO "COMPAÑÍA DE MARÍA"

Asturias

COLEGIO "VIRGEN MILAGROSA"

Ávila

IES "MARÍA DE CÓRDOBA"

Badajoz

COLEGIO "SAN JOSÉ"

Baleares (Illes)

COL·LEGI "MAESTRAL"

Barcelona

CENTRE D`ESTUDIS "CEIR-ARCO VILLAROEL"

Burgos

COLEGIO "SAGRADO CORAZÓN-SALESIANAS"

Cáceres

CRA "ORDEN DE SANTIAGO"

Cádiz

CEIP "PINAR HONDO"

Cantabria

COLEGIO "SAN JOSÉ"

Castellón

IES "FRANCESC TÁRREGA"

Ceuta

COLEGIO "SEVERO OCHOA"

Ciudad Real

PUERTA DE SANTA MARÍA - EDUCACIÓN ESPECIAL

Córdoba

CEIP "MIGUEL DE CERVANTES"

Cuenca

COLEGIO "SAGRADA FAMILIA"

Girona

ESCOLA "CARME GUASCH I DARNÉ"

Granada

CEIP "VICTORIA"

Guadalajara

CRA "PIMAFAD"

Guipúzcoa

COLEGIO "LA SALLE-BERROZPE" IKASTETXEA

Huelva

COLEGIO "MOLIÈRE"

Huesca

CRA "ALTA RIBAGORZA"

Jaén

CEIP "MANUEL ANDÚJAR"

La Rioja

CEIP "ANTONIO DELGADO CALVETE"

Las Palmas

COLEGIO "ARENAS INTERNACIONAL"

León

COLEGIO "LA ASUNCIÓN"

Lleida

ESCOLA "PAÍSOS CATALANS"

Lugo

CIFP POLITÉCNICO DE LUGO

Madrid

CEIP "LA GARENA"

Málaga

COLEGIO "SAN BARTOLOMÉ"

Melilla

COLEGIO "ENRIQUE SOLER"

Murcia

IES "REY CARLOS III"

Navarra

COLEGIO "IRABIA-IZAGA"

Ourense

COLEGIO "SANTA TERESA DE JESÚS"

Palencia

COLEGIO "NUESTRA SEÑORA DE LA PROVIDENCIA"

Pontevedra

ALOYA - CENTRO ÉDUCATIVO CONCERTADO

Salamanca

COLEGIO "MARÍA AUXILIADORA"

Santa Cruz de Tenerife

COLEGIO "LUTHER KING"

Segovia

COLEGIO MARISTA "NUESTRA SEÑORA DE LA FUENCILSA"

Sevilla

CEIP "ALCALDE LEÓN RÍOS"

Soria

CEIP "VIRGEN DE OLMACEDO"

Tarragona

INSTITUT "LA SENIA"

Teruel

CEIP "VICENTE FERRER RAMOS" - PRIMARIA

Toledo

IES "BLAS DE PRADO"

Valencia

COLEGIO "LA PURÍSIMA-FRANCISCANAS"

Valladolid

COLEGIO "LA INMACULADA-MISIONERAS SECULARES"

Vizcaya

LAURO IKASTOLA

Zamora

IES "LEÓN FELIPE"

Zaragoza

COLEGIO "SAGRADO CORAZÓN DE JESÚS"


Que é o bullying ou acoso escolar?

Podemos dicir que o bullying é calquera forma de malos tratos físicos, psicolóxicos ou verbais que un escolar ou grupo de escolares exercen sobre un compañeiro durante un tempo prolongado.

Os que o exercen fano para impoñer o seu poder sobre o outro a través de ameazas, agresións, insultos e mesmo vexacións, co obxectivo de mantelo baixo o seu completo dominio ao longo do curso. Polo xeral, e ante o illamento da vítima por parte do resto dos seus compañeiros, o acoso sófrese en silencio, polo que é moi difícil que os pais ou profesores o detecten a tempo.

  • Físico: patadas, empuxóns, golpes con obxectos... Trátase de calquera agresión directa sobre un compañeiro, aínda que tamén pode ser indirecta cando se producen roubos ou danos materiais nos obxectos persoais da vítima.
  • Verbal: as palabras teñen moito poder e son capaces de minar a autoestima do alumno acosado mediante insultos, alcume, menosprezos, humillacións, mensaxes ou chamadas ofensivas, etc. É o tipo de acoso máis habitual e só deixa pegada na vítima.
  • Psicolóxico: o seu obxectivo é provocar medo mediante ameazas para obrigar á vítima para facer cousas que non quere nin debe facer.
  • Social: aparece cando os acosadores impiden á vítima participar nas actividades normais entre compañeiros de clase, favorecendo o seu illamento progresivo.

O acoso escolar é unha realidade que afecta a nenos e nenas de todas as condicións sociais, con ou sen discapacidade, pertenzan a colexios públicos ou privados, e que chega mesmo a un 4% do alumnado nalgúns ciclos educativos, segundo o Ministerio de Educación.

É certo que a concienciación sobre a necesidade de facer fronte ao acoso é cada vez maior e as iniciativas para loitar contra el nas aulas están a aumentar, pero os datos que reflicten algúns estudos seguen sendo alarmantes:

  • Segundo a Fundación ANAR (Axuda a Nenos e Adolescentes en Risco) os casos de acoso escolar creceron un 75% neste último ano e un 30,7% dos nenos recoñece non dicir nada aos seus pais.
  • Máis do 10% dos menores que sofre acoso escolar ten algún tipo de discapacidade (dato da Fundación ADECCO).
  • O 60% dos escolares con síndrome de Asperger sofren acoso escolar (servimedia.es).

Por tanto, non podemos dicir que o acoso escolar se trate dunha cuestión illada, senón dun feito estendido que a nosa sociedade non pode deixar pasar mirando para outro lado.